Šiaulių Gegužių progimnazijos 3b klasės mokiniai, paskatinti savo mokytojos Aušros Tupikės, su malonumu dalyvauja respublikiniame bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ugdymo programas, projekte, atspindinčiame įtraukiojo ugdymo idėjas, „Žaidžiu, kalbu, judu“.
Pasirinkta projektinės veiklos sritis- veiklos, plečiančios mokinių žodyną. „Svarbu, kad žaidimo, pasakos, grožio, muzikos, fantazijos, kūrybos pasaulyje vaikai būtų keliautojais, atradėjais, kūrėjais“, – teigia mokytoja Aušra, į ugdomąją veiklą nuolat įterpianti kūrybinius- mąstymo pratimus, skatinančius mokinius stebėti, galvoti, svarstyti, kurti, o kartu per žaidimą plėsti skirtingų gebėjimų mokinių žodyną.
Veiklos tema: „Atspėk, kas tai? Įvardink. Iliustruok.“
Ei – atrask mane.
Aš esu mažas šulinėlis, juodas vandenėlis, kas nori gurkšnoja ir baltais laukais nešioja…
Aš esu maža spintelė, kuri turi šimtus durelių…
Aš esu geriausias draugas…
Aš esu mokslo šaltinis…
Aš esu plazdantis puslapiais paukštis… Mes visi galime išmokti to paukščio kalbą. Jis gali
tapti durimis į PASAULIUS, į stebuklus, išmokyti mylėti ir tapti draugu.
- Koks vaizdinys tau pirmiausia iškilo, išgirdus užuominas?
- Kaip radai atsakymą?
- Kas tau padėjo suprasti?
- Kaip tu susiejai skirtingas detales?
- Kada supratai, kad atspėjai teisingai?
„Visi kartu stengiamės siekti, kad aplinkinio pasaulio daikto, reiškinio vaizdinys per žodį eitų į širdį, nors tikroji šios veiklos prasmė – mokymas mąstyti. Ieškodami atsakymų į pateiktus pagalbinius klausimus, vaikai ima perprasti patį mąstymo procesą- susieti, regis, nieko bendra neturinčius reiškinius, o tuomet bandyti visa tai iškomunikuoti, iliustruoti“,- besidžiaugdama savo ugdytinių darbais, sako mokytoja Aušra.
Mokytoja Aušra Tupikė
Specialioji pedagogė Aistė Vedeckienė