STEAM

Progimnazija įvertinta tarptautiniu STEM mokyklos ženkleliu                                         

Progimnazija yra STEM School Label COMPETENT mokykla. Šis STEM mokyklos kokybės ženklas – STEAM veiklos progimnazijoje įvertinimas. Norėdami tapti STEAM tinklo nariais, sukūrėme mokyklos STEAM veiklos planą, savo STEM mokyklos profilį STEM mokyklos ženklo portale, susipažinome su kriterijais, kuriais apibūdinama STEM mokykla, sužinojome, kodėl reikalinga STEM mokyklos strategija, nagrinėjome kitų mokyklų pateiktus mokyklos patirties įrodymus ir atvejų analizes. STEM mokyklos ženklo portale viešinome progimnazijos patirties įrodymus ir atvejų analizes, kurie taip pat buvo viešai skelbiami kitiems „STEM School Label” platformos nariams. Pasiruošėme ir pateikėme mokyklos veiklos įsivertinimą.
Progimnazijos veiklos vertinimas orientuotas į pagrindines sritis: mokymasis, ugdymo programų pritaikymas, vertinimas, darbuotojų profesinis tobulėjimas, vadovavimas mokyklai ir mokyklos kultūra, ryšiai, mokyklos infrastruktūra.
Kokybės ženklą mokyklai suteikė Briuselio STEM School Label platforma. Plačiau: https://www.stemschoollabel.eu/about
Progimnazija taip pat įtraukta ir į Lietuvos STEAM mokyklų tinklą.
Informaciją paruošė mokytoja R.Balčiūnienė

* * * * *

STEAM planas 2022 m.

* * * * *
2022-2023 m. m.
* * * * *
Informaciją atnaujino R. Balčiūnienė 2023-01-02
* * * * *

Šiaulių miesto ir rajono 6 klasių mokinių komandiniame konkurse „Mokslo maratonas: žemės drebėjimas“ I-a vieta

Gruodžio 7 d. 6a kl. (Džiugas Klimašauskas, Jonas Gineitis, Edas Jašelskis) ir 6c kl. (Mėta Rumbinaitė, Marta Galkinaitė, Matas Misevičius)  mokinių komandos dalyvavo Šiaulių miesto ir rajono 6 klasių mokinių komandiniame konkurse „Mokslo maratonas: žemės drebėjimas“. Konkurso organizavo Šiaulių techninės kūrybos centras. Šis renginys yra tarptautinės STEAM konferencijos EdStart Šiauliai 2022 dalis. Konkurso tikslas – ugdyti mokinių kritinį mąstymą, išradingumą, kūrybiškumą, lavinti inžinerinius įgūdžius. Uždaviniai: skatinti mokinius domėtis STEAM mokslais, suteikti galimybę tarpdalykinei integracijai, padedant atskleisti įvairialypį pasaulio vaizdą, plėtoti komandinio darbo bei ugdyti inžinerinę kompetenciją, kritinį mąstymą, praktinės ir kūrybinės veiklos gebėjimus ir įgūdžius, suteikti įgūdžius derinti inžinerinius, technologinius, meninius, socialinius gebėjimus, kuriant darnią ir tvarią aplinką. Konkursas užtruko net 3 valandas: reikėjo pritaikyti savo žinias apie žemės drebėjimus statant pastatą, iš organizatorių pateiktų priemonių, pastatas turėjo  atlaikyti žemės drebėjimą. Konstrukcija buvo išbandyta, siekiant nustatyti pastato atsparumą, imituojant žemės drebėjimą. Šaunu, kad 6c klasės komandos sukonstruotas pastatas atlaikė „žemės drebėjimą“ ir nesugriuvo, todėl gavo didžiausią taškų skaičių. Kita užduotis – iš lego kaladėlių reikėjo pastatyti aukščiausią dangoraižį ir aukštą pastatą, kuris išlaikytų žalią kiaušinį. 6c klasės komanda vėl surinko daug taškų. Paskutinė užduotis – protmūšis apie žemės drebėjimus. Susumavus visus taškus – 6c kl. komandai – 1 vieta. 6a kl. komandai taip pat neblogai sekėsi. Mokiniai buvo apdovanoti šauniais prizais ir smagiai nusiteikę grįžome namo. Dėkojame organizatoriams už puikų renginį!
Informaciją parengė mokytoja R.Balčiūnienė


* * * * *

Šiaulių miesto ir rajono 4 klasių mokinių komandinis konkursas „Mokslo maratonas: automobiliai“

Gruodžio 5 d. Šiaulių Gegužių progimnazijos ketvirtokų komanda: Tautvydas Stankus, Rytis Martišauskas, Viltautas Meškauskas, dalyvavo komandiniame konkurse „Mokslo maratonas: automobiliai“. Komanda turėjo atlikti 3 kūrybines užduotis: sukonstruoti Lego automobilio modelį; atlikti apsaugos automobiliui „Crash testą“ ir sudalyvaus protmūšyje. Mokiniai pasitelkę savo kritinį mąstymą, išradingumą, kūrybiškumą, inžinerinius įgūdžius, STEAM sugebėjimus, komandinio darbo pastangomis laimėjo III vietą tarp Šiaulių miesto ir rajono mokyklų.
Mokytoja Aušra Adomaitienė


* * * * *

Programa  STEAM JUNIOR.  „Misija: STEAM: kosminė odisėja“ 

Šiaulių Gegužių progimnazijos 4-ų klasių mokiniai spalio mėn. dalyvavo dešimtyje STEAM užsiėmimų Šiaulių techninės kūrybos centre – „Mąstome, kuriame, pristatome“.
Programą  STEAM JUNIOR „Misija: STEAM: kosminė odisėja“  įvykdėme pilnai.
STEAM pamokoje „Astrobiologija. Gyvybė kosmose“ kūrėme robotus ir juos pristatėme komandoms. Antroje pamokoje „Simetrija gamtoje“ gaminome mandalas, kurios iškeliavo į parodą. Trečioji STEAM pamoka „Kam reikalingi tiltai?“, kūrėme tiltus, išbandėme jų stiprumą, pristatėme savo projektus kitiems mokiniams. Ketvirtoji pamoka „Ozobot robotukai“. Mokėmės programuoti robotukų kelią, surengėme lenktynes. Penktame STEAM užsiėmime „Robotų istorijos“ kūrėme savo robotukų paveikslus. Šešta užduotis „Bingo“. Reikėjo surasti daiktus pagal užuominą ir nepamesti draugų. Septinta užduotis „Dangoraižiai“. Darbas komandoje. Reikėjo pastatyti bokštą, kad jis nenuvirstų. Buvo nelengva, daug ginčų ir skirtingų nuomonių išsakymas „sudegino“ komandų laiką. Aštuntas STEAM užsiėmimas „Šampūno gamyba“. Įvairių kvapų pasaulis, medžiagų derinimas ir puikus rezultatas.  9-10 STEAM  užsiėmimas buvo  „Mėnulis“. Mokiniai gavo užduotį sukurti kosminį laivą, kuris galės nusileisti mėnulyje nesužeisdamas astronauto. Užduotis pavyko.
STEAM veikla baigėsi iššūkiu. Vaikai atsinešė kubiką rubiką. Vadovė Julija pasiūlė išbandyti savo protines jėgas dėliojant kubiką rubiką laikui.  Benas Mendelis kubą sudėliojo per 1min.18s. Tai labai geras laikas. Žinoma, juk tobulėjimui ribų nėra!!!
Mokytoja Aušra Adomaitienė

Vaizdo įrašas
* * * * *

3b klasė keliavo animacijos laiko mašina

STEAM pamokoje – dirbtuvėse, mokiniai susipažino su animacijos istorija, išsiaiškino animacijos principus, piešė, karpė ir taikė jau paruoštus kadrus bei pasigamino istorinį animacijos prietaisą – zoetropą. Zoetropas buvo pagamintas iš antrinių žaliavų: senų kompaktinių diskų, kartono dėžės, nenaudojamų teptukų.
Šis gaminimo procesas iš trečiokų pareikalavo kruopštumo, susikaupimo, drąsos, kūrybiškumo. Galiausiai, sukdami optinį žaislą, iš ratu nupieštų paveikslėlių sekos pamatė judesio iliuziją. Mokiniai ne tik pamatė savo pieštą animacijos filmuką zoetrope, bet ir sužinojo, kaip sukurti panašios animacijos rezultatą kompiuteriu bei susipažino su kompiuterine animacijos kūrimo programa.
3b klasės mokytoja A. Tupikė

* * * * *

STEAM pamokėlė „Kitoks pasaulis“ – 3d klasė.

* * * * *
Spalio mėnesį 2a klasės mokiniai sėkmingai sudalyvavo respublikiniame ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo grupių, 1-4 klasių integruoto muzikos, dailės STEAM projekte „Garsiukų fiesta“. Mokiniai atliko ritmavimo žaidimą „Katinėlis su pele“.  Bet, norint dalyvauti STEAM projekte, teko padirbėti. Padedami tėvelių, mokytojų, mokiniai pasigamino būgnus, barškučius, lietaus muzikos vamzdžius iš antrinių žaliavų. Buvo panaudoti plastikiniai buteliai, indeliai nuo čipsų, plastikiniai šaukštai.
Mokytojos A. Labanauskienė, V. Malinauskaitė.
Vaizdo įrašas

* * * * *
7b klasės mokiniai dalyvavo Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos STEAM programoje „Robotų programavimas“.

Vaizdo įrašas
* * * * *
2021-2022 m. m.
* * * * *

Tyrimas „Ką kalba medžiai“

Birželio 17 dieną Šiaulių Gegužių progimnazijos 6B klasės mokiniai, lydimi geografijos mokytojo M. Norbuto, atliko tyrimą „Ką kalba medžiai“.
Tyrimo tikslas buvo išmokti nustatyti skirtingais būdais lapuočių ir spygliuočių medžių amžių, taip pat aukštį, pasikartoti medžių rūšis,  pasaulio kryptis ir medžių reikšmę.
Grupė mokinių savanorių naudodamiesi mokytojo duotomis formulėmis bei  prietaisais mokyklos teritorijoje tyrė pasirinktus medžius. Medžių aukštį skaičiavo su matavimo rulete naudodamiesi formule – pasirinkto  Mokinio ūgis  padauginamas iš medžio šešėlio ilgio ir padalijamas iš mokinio šešėlio ilgio (visus skaičius verčiant metrais).
Lapuočių medžių amžių mokiniai nustatinėjo  išmatavus medžio skersmenį 1,5 metro aukštyje ir naudojant tokią skaičiavimo formulę M=( €/2 +€/3) / 2, kur M – medžio amžius, € – medžio skersmuo centimetrais išmatuotas 1,5 metro aukštyje.
Spygliuočių medžių amžius buvo apytikriai nustatomas pagal spygliuočio tarpšakių skaičių. Jei spygliuotyje yra trys tarpšakiai, pagal teoriją prie jų skaičiaus reikia pridėti 2-3 metus, vadinasi, spygliuočio amžius – apie 5-6 metai.
Nustatyti, kuria pasaulio kryptimi medis nutolęs nuo mokyklos pastato, buvo naudojamas kompasas.
Komandinėmis pastangomis mokiniai tarėsi ir spręsdami kiekvienos medžio rūšies naudą aplinkai ar žmonėms.
Tyrimo rezultatus mokiniai surašė į iš anksto jiems duotą tyrimo lentelę. Bandymas nustatyti medžių aukštį ir amžių, įvertinti jų reikšmę pavyko.
Informaciją parengė M.Norbutas

* * * * *
STEAM veikla 7 kl. mokiniams: akcija „Dovanok kelionės akimirką“ „Keliauti – tai tapti didesniu žmogumi“ (Antanas Poška)

Pasaulio pažinimo geismas, vidinis nerimas, gyvenimo prasmės ieškojimas visais laikais skatina žmones leistis į keliones. Kelionės padeda įgyti išminties, pasisemti naujų patirčių, įspūdžių, pažinti savąjį kraštą, kitas šalis, kultūras. Kelionėje įgyta patirtis leidžia visapusiškai žmogui tobulėti.
Gegužių progimnazijos 7 klasių mokiniai gegužės mėnesį dalyvavo STEAM veikloje, vykdė akciją „Dovanok kelionės akimirką“. Septintokai pasidalino fotografijomis ir rekomendacijomis, kur verta keliauti Lietuvoje bei užsienyje.
Tikimės, kad septintokų išreikštos mintys apie keliones įkvėps ir mus keliauti…
Informaciją pateikė mokytoja Rasa Mazaliauskaitė
Plačiau: https://fb.watch/f2Q8kPQojh/

* * * * *

STEAM JUNIOR  programa „STEAM IR PROGRAMAVIMAS

Ketvirtų klasių gamtamokslinio modulio „Gamtos akademija“ mokiniai lapkričio – sausio mėnesiais dalyvavo programoje  „STEAM IR PROGRAMAVIMAS“.  Programa aprėpė  gamtos mokslus,  matematiką,  kūrybiškumą,  inžineriją  ir  robotiką. Užsiėmimų metu mokiniai palietė visas šias sritis. Visos temos papildė ir integravo mokykloje  mokomų  dalykų  turinį. Užsiėmimų metu vaikai kūrė žaidimą ,,IŠRŪŠIUOK“, susipažino su Micro: Bit kompiuteriukais, kūrė žingsniamatį, testavo jį, prisiminė, kas yra elektra ir šviesa, gamino ekologišką žibintuvėlį. Šie užsiėmimai padėjo vaikams išmokti elementarių programavimo įgūdžių, kurti įdomias programėles, įtvirtino gamtosaugines nuostatas, lavino kūrybiškumą.
Modulio mokytoja Virginija Miltinienė

* * * * *

2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – inžinerinės kūrybinės dirbtuvės

Lapkričio 17 d. 2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – inžinerinės kūrybinės dirbtuvės, valdomi modeliai, programavimas. Tikriausiai kiekvienas žmogus nors kartą yra stebėjęs Formulės 1 lenktynes. Tai vaikai užsiėmimo metu sužinojo viską apie mašinas, kurios dalyvauja lenktynėse, kokio svorio, konstrukcijos, kokį išvysto greitį. Užsiėmimo metu mokiniai buvo skatinami kūrybiškai mąstyti, kurti, konstruoti grupelėse mašiną skirtą lenktynėms, programuoti, nebijoti klysti, diskutuoti ir žinoma lenktyniauti su savo sukurta mašina.
A.Tupikė

* * * * *

2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – ,,Burnos skalavimo skysčio gaminimas“

Lapkričio 16 d. Gegužių progimnazijos 2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – ,,Burnos skalavimo skysčio gaminimas“. Užsiėmimo vadovas kartu su vaikais išsiaiškino, kokiomis priemonėmis reikia prižiūrėti dantukus, kokį maistą valgyti, kad dantys būtų sveiki ir gražūs. Po to visi pasigamino burnos skalavimo skystį ir praktiškai išbandė skalaudami savo dantukus. STEAM veikla per patyriminį ugdymą suteikė mokiniams galimybę mąstyti, kelti hipotezę, aktyviai tyrinėti ir eksperimentuoti.
A.Tupikė

* * * * *
6b klasės STEAM veiklos Didžvario gimnazijoje
Spalio mėnesį 6b klasės mokiniai dalyvavo STEAM veiklose Didždvario gimnazijoje. Mokiniai dalyvavo 10 valandų programoje „STEAM veiklos”.
Plačiau skaitykite čia:   6b klasės STEAM veiklos Didžvario gimnazijoje
* * * * *

Bandymas – eksperimentas ,,Miltiniai sniego seniai“

Priemonės: 3 stiklinės kvietinių miltų, 1 stiklinė vandens.

Eiga:

  1. Vanduo supilamas į miltus.
  2. Minkoma tešla, kol gaunamas glotnus kamuolys.
  3. Iš tešlos kamuolių lipdomi sniego seniai.

Rezultatas: mokiniai džiaugiasi nulipdytais miltiniais sniego seniais. Sužino, kad nuo mišinyje esančių produktų, taip pat nuo jų proporcijų, priklauso tešlos išvaizda. Kelias dienas stebi, kas vyksta, kai iš tešlos išgaruoja vanduo. Ji sukietėja, suskilinėja.
4a kl. mokytoja Ingrida Strelkauskienė

Vaizdo įrašas
* * * * *
STEAM LABORATORIJA
 Šiaulių Gegužių progimnazijos 3-iokai dalyvavo STEAM JUNIOR programoje „STEAM LABORATORIJA“, kurią sudaro įvairios temos ir buvo išdėstomos per 4 užsiėmimus (kiekvieno trukmė 2,5 val.). Programa aprėpia gamtos mokslus, matematiką, kūrybiškumą, inžineriją ir robotiką. Tai yra visas STEAM  kompleksas ir dar daugiau. Užsiėmimų metu Šiaulių Dainų progimnazijoje mokiniai palietė visas šias sritis. Visos temos papildo ir integruoja mokykloje mokomų dalykų turinį. Ši programa ne tik pramoga, bet ir smagus ir turiningas pamokų tęstinumas.
Pirmojo užsiėmimo metu vaikai sukūrė inžinerinę raketą, kurią sukurti reikėjo matematikos, inžinerijos ir gamtos mokslų žinių.
Antrojo užsiėmimo metu vaikai buvo supažindinti su elektra ir šviesa ir jų svarba, sukūrė inovatyvų gyvūnėlį ir sujungė elektros grandinę su LED lempute.
Trečiojo užsiėmimo metu vaikai susipažino su inžinerine Vex IQ robotika, iš Vex detalių sukūrė veikiantį suktuko modelį ir išbandė jį patys bei su draugais. Dalyvavo robotų mini varžybose. Vaikai kūrė inovatyvius avatarus.
Ketvirtojo užsiėmimo metu vaikai susipažino su įvairiomis cheminėmis medžiagomis ir jų savybėmis, sužinojo apie jų praktinį panaudojimą bei atliko tris eksperimentus. Sukūrė inovatyvius Kalėdinius atvirukus, dalyvavo interaktyvioje Kalėdinėje viktorinoje.
Informaciją parengė mokytoja A.Adomaitienė

 Vaizdo įrašas 

* * * * *
Bandymas ,,Ar popierius liks sausas?“

Drėgną, niūrią rudens dieną (2021-11-16) Šiaulių Gegužių progimnazijos 4a klasės mokiniai dailės ir technologijos pamokose atliko bandymą ,,Ar popierius liks sausas?“, eksperimentą su maistiniais dažais, piešė piešinį ,,Vėlyvas ruduo“.
Eksperimentas su maistiniais dažais.
Rudens grožis atsispindi poezijoje, muzikoje ir mene. Mokiniai norėdami išgauti šaltos, lietingos rudens dienos foną, popieriaus lapą merkė į stiklinį indą su vandeniu, kuris buvo išmargintas maistiniais dažais. Ištraukę popieriaus lapą iš vandens, vaikai džiaugėsi gautu rezultatu – įvairiaspalviu fonu, ant kurio perkėlė savo pastebėjimus apie gamtos pokyčius.
Rezultatas: popierinė servetėlė liko sausa, nors buvo panardinta į vandenį. Taip atsitiko dėl stiklinėje buvusio oro. Kai stiklinė panardinama į vandenį, oras lieka stiklinėje ir išstumia vandenį, taip neleisdamas sušlapti popierinei servetėlei.
Mokytoja Ingrida S.


Vaizdo įrašas

* * * * *

1-okai dalyvavo STEAM veiklose

Šiaulių Gegužių progimnazijos 1c klasės mokinukai dalyvavo STEAM programoje „LEGO laboratorija“, kurią organizavo Šiaulių Jaunųjų technikų centro vadovai.  Vaikai susipažino su inžinerijos ypatumais – iš LEGO detalių konstravo spiralės formos trasą kamuoliukui riedėti ir įvairias kitas inžinerines konstrukcijas. Sužinojo, kokią vietą mūsų gyvenime užima robotai. Konstravo įvairiausius robotukus…
Mokytoja Edita

Vaizdo įrašas

* * * * *
eTwinning projektas „I am learning the Children’s Rights Convention“

Šiaulių Gegužių progimnazijos 5d klasės mokinės Neila ir Urtė dalyvaudamos tarptautiniame eTwinning projekte „I am learning the Children’s Rights Convention“ atliko STEAM bandymą. Bandymo metu sužinojo, kad sumaišius kepimo miltelius ir actą gaunasi anglies dioksido dujos ir jos gali užgesinti ugnį.
Anglų k. mokytoja Vaida Daunienė

Vaizdo įrašas
* * * * *

KŪRYBINĖS STEAM DIRBTUVĖS FOTOSTUDIJOJE „STOP KADRAS“
  „SUSTABDYTOS AKIMIRKOS: GROŽIS IR PROVOKACIJA“

Šiaulių Gegužių progimnazija dalyvauja Šiaulių miesto savivaldybės projekte „Puoškime miestą kartu…“, kurį vykdo VŠĮ „Šiaurės Lietuvos kolegija“ kartu su Šiaulių Gegužių progimnazijos ETHOS jaunimo klubu (7-8 kl. mokiniai). Kūrybinėje laboratorijoje, kuri vyko foto studijoje „Stop kadras“ (Varpo g.29) – 7-8 kl. mokiniai teoriškai ir praktiškai pagal STEAM metodiką – susipažino su fotografo, vizažistės, modelio profesijomis: atliko kūrybines užduotis, patys fotografavo, ugdė suvokimą, kad fotomenas puikus savęs ir kitų pažinimo būdas… Dėkingi kūrybinės STEAM veiklos vykdytojams: Ž.Malmigienei – MK Grožio akademijos vizažo specialistei, Aidai – fotomodeliui, O.Zazevičiui – foto studijos „Stop kadras“ fotografui.
Plačiau apie tai:  STEAM DIRBTUVES


* * * * *

2020-2021 m. m.

PATYRIMINIO UGDYMO DIENA 2021-03-19

2021 m. kovo 19 d.  Gegužių  progimnazijoje vyko  kultūrinė – pažintinė diena „Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena“. Ši diena  yra skirta 1-8 klasių mokinių ugdymo veiklai, kai pamokos vedamos kitaip.

Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena  – tai galimybė mokiniams ir mokytojams išsilaisvinti iš rutinos spaudžiančių rėmų ir pakilimas iš rūpesčių raisto į neaprėpiamą, visomis spalvomis ir idėjomis mirgantį žmogaus minčių pasaulį.
Projektinės, patyriminės ir meninės veiklos įvairovė  pamokų  metu  moksleiviams padėjo  turimas teorines žinias pritaikyti praktiškai. Per patyriminę veiklą gimsta originalios idėjos, įžvalgos.  Mokiniai savo kūrybines idėjas galėjo įgyvendinti atlikdami  įvairių sričių veiklas.   O pasirinkimas  išties buvo didelis!

Informaciją ruošė R.Žemaičiūnienė ir R.Balčiūnienė
Vaizdo įrašas