Konferencijai „Mokausi ir augu“ įvykus

2024 m. lapkričio 14 d. vyko šalies 4-8 kl. mokinių konferencija Mokausi ir augu: skaičiuoju, skaitau ir bendrauju užsienio kalbomis“ (Nuostatai). PROGRAMA

2024 m. lapkričio 14 d. Gegužių progimnazijoje vykusi konferencija vėl „paaugo“: prieš keletą metų pradėta rengti mokytojų kalbininkų ir nagrinėjusi skaitymo, kalbų mokymosi aspektus, šiais metais pasipildė naujomis verslumo, finansinio raštingumo, karjeros ugdymo sritimis.

Šalies nuotolinėje 4-8 klasių mokinių konferencijoje dalyvavo 115 mokinių ir 68 mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų, skaityta 80 pranešimų.

Konferencijos pradžioje dalyvius sveikino progimnazijos direktorė Silvija Baranauskienė ir progimnazijos šokio studijos „Iliuzija“ ir jaunučių choro „Strazdanėlės“ nariai, vadovaujami mokytojų Daivos Virakienės ir Raimondos Janulienės. Plenariniame renginyje buvo skaitytas Šiaulių Gegužių progimnazijos mokytojos Ievos Rafael pranešimas „Ekonomika ir verslumas Gegužių progimnazijoje“, kuriame kalbėta apie tai, kad reikia kuo anksčiau išmokti elgtis su pinigais, kad svajonės apie savo verslą gali būti visai nevaikiškos. Mokytoja pasidalino kaip viso to mokomi vaikai Gegužių progimnazijoje. Mokinius atstovavo Šiaulių Gegužių progimnazijos aštuntokai Dominyka Golubovaitė, Kamilė Rašinskaitė, Nojus Kvedaras su pranešimu „Skaitymo turnyras – neįkainojama patirtis ir emocijos“ (mokytoja Birutė Petkuvienė), kuriame papasakojo apie apskrities mokinių skaitymo konkursą, trukusį beveik pusę metų ir atnešusį pirmosios vietos laimėjimą.

Išklausę plenarinio posėdžio pranešimų, konferencijos dalyviai skirstėsi į aštuonias darbo grupes, kuriose pristatė rengtus pranešimus.

Lietuvių kalbos ir literatūros darbo grupėse buvo domėtasi trim dalykais: ką mokiniai mėgsta skaityti, kodėl vaikams patinka skaityti, kas motyvuoja mokinius skaityti. Daugiausia dėmesio buvo skirta užsienio rašytojų knygoms. Džiugu, kad branginama klasika, pvz., A.Lindgren, K. Peterson, ir kartu skaitomos neseniai išverstos knygos. Mokiniai daugiausiai skaito nuotykių, fantastines knygas. Pamilę vieną rašytoją, ieško ir kitų jo knygų. Skaityti vaikams patinka todėl, kad jaunos sielos ieško pramogos, kur nukelia fantastinės, nuotykių knygos, arba ieško gyvenimo išminties, kurios visos knygos turi su kaupu. Reikia labai padėkoti mokytojams, kurie įvairiausiais būdais, rimtais ir linksmais, traukia į knygų pasaulį. Svarbiausia, kad ir patys mokiniai supranta skaitymo svarbą ir motyvuoja save, siekdami būti išmintingais, jautriais, gerai mokėti gimtąją kalbą. Grupėse buvo aptarti pirmieji jaunųjų skaitytojų žingsniai, dideli ir maži knygų pasaulio atradimai bei jau vyresnių mokinių pamėgtos knygos, kurios įkvėpė kūrybinei veiklai.

Anglų kalbos ir antrųjų užsienio kalbų darbo grupėse pranešėjai pasidalino patirtimi, kaip jie mokosi kalbų, kokius taiko mokymosi būdus, kokias programas, internetines svetaines bei žaidimus naudoja mokymuisi. Pranešėjai pabrėžė, kad jiems geriau pavyksta įsisavinti užsienio kalbą, kai mokymasis vyksta kontekstinėse situacijose, modeliuojant kasdienes situacijas, bendraujant su draugais, artimaisiais, keliaujant, skaitant knygas, klausantis įrašų. Šie „receptai“ padeda mokiniams labiau įsitraukti į kalbos mokymosi procesą ir rasti geriausiai atitinkančius jų poreikius ir mokymosi stilių. Pranešėjai džiugino savo užsienio kalbų žiniomis, jautėsi drąsiai, išradingai pristatė savo pranešimus. Visi pranešimai buvo lyg mažos pamokos, kurios suteikė žinių, peno apmąstymui ir motyvacijos nesėdėti vietoje.

Finansinio raštingumo, verslumo (ekonomikos) ir karjeros ugdymo darbo grupėse mokiniai pristatė Top 10 pelningiausių profesijų. Užaugę mokiniai svajojo tapti chirurgais, finansininkais, veterinarijos gydytojais ir kt. Ne tik svajojo, bet ir pristatė elektroninę taupyklę. O kaip gi be atostogų? Mokiniai pateikė daug naudingų patarimų, kaip suplanuoti tobulas atostogas. Visi kartu mokėmės finansinio raštingumo. Sužinojome, kaip puikiai finansinis raštingumas integruojamas į įvairių dalykų pamokas. Išgirdome puikių idėjų: kaip pasiruošti tapti verslininku ir užkariauti internetą, koks yra sėkmingo verslininko kelias – nuo idėjos iki įgyvendinimo.

Apibendrinant konferenciją galima teigti, kad geriausiai mokomasi iš savo asmeninės patirties, kad sėkmė lydi tik tuomet, kai žmogus pats nori kažko išmokti.

Yra sakoma, kad svarbiausia ne laimėti, o dalyvauti. Ir iš tiesų – šis gražus renginys visiems dalyviams suteikė daug šiltų gerų emocijų. Mokiniams buvo smagu pasidalinti savo įžvalgomis,

paklausyti bendraamžių pranešimų. Turbūt ne vienam mokytojui kilo pasididžiavimo jausmas klausant savo mokinių. Renginiai ateina ir praeina, o geri įspūdžiai lieka ilgam!

Konferencijos organizatoriai dėkoja visiems dalyvavusiems konferencijoje ir tiki, kad išgirstos mintys, idėjos bus pritaikytos praktikoje. Dalyvavimas konferencijoje – puiki proga ūgtelti.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Reda Zalogienė, mokytoja Nijolė Teišerskienė

Comments are closed.
Translate »
Skip to content