Paroda „Nuo grūdo iki meno“

Šiaulių r. Ūkininkai dirba ir rūpinasi žemės ištekliais. Tačiau jiems nesvetimas ir estetinis pojūtis, meno kalba. Tuo vedini Šiaulių krašto ūkininkų sąjungos, kooperatyvo „Šiaulių aruodas“ nariai, Šiaulių miesto Gegužių progimnazijos bendruomenė 8 aukštų grūdų elevatoriuje surengė tapybos ir keramikos parodą. „Su gamta sutarti reikia ir racionalaus mąstymo, bet taip pat svarbi ir meninė gyslelė, kad laiku prisitaikytume prie gamtos“, – sakė Šiaulių krašto ūkininkų sąjungos pirmininkė Audronė Asauskaitė-Kerienė. Visas mintis į vieną sudėjo parodos kuratorė Jurgita Olonova ir visas Gegužių progimnazijos dailės ir darbų metodinio būrelio kolektyvas. Taip du polius – meną ir dirbančiuosius žemės ūkyje – sujungė į visumą, o parodą surengė netradicinėse menui gamybinėse patalpose. Parodos „Nuo grūdo iki meno“ atidarymas vyko gegužės 19-ąją, Beržynės kaime (Šiaulių r.) įsikūrusiame 8 aukštų elevatoriuje. Galima buvo stebėti kiekviename elevatoriaus aukšte eksponuojamus kūrinius, klausytis gyvai atliekamos muzikos ir prisidėti patiems tapant bendrą paveikslą. Parodoje savo kūrybą pristatė šešiasdešimt 4–8 kl. moksleivių ir jų mokytojai: Ilmaras Oss, Jurgita Januškevičienė, Jūratė Šlitė-Brazė, Laima Perminienė. Mokinius taip pat ruošė mokytojos Lina Lušienė ir Aušra Lučinskienė. Moksleiviai ant putplasčių lakštų nutapė peizažus, kuriuose matyti laukai, slėniai, augantys grūdai, gyvūnai. Yra abstrakčių kompozicijų, kuriose mirga spalvų pasteliniai deriniai. Ant drobių tapytuose darbuose žiūrovai galėjo pamatyti kolekciją iš balandžių gyvenimo. Yra keli darbeliai klijuoti iš kruopų ir makaronų – tai mokinių koliažo eksperimentai. Gegužių progimnazijos moksleiviai ir jų mokytojai ėmėsi iniciatyvos, kad meninė programa paliestų visų širdis. Parodoje grojo ir dainavo mokiniai, paruošti choro vadovės Raimondos Janulienės. Skambėjo saksofono, trimito, kanklių muzika, užbūrė šviesos. Apie parodą „Nuo grūdo iki meno“ rašė laikraščiai: „Ūkininko patarėjas“, „Šiaulių kraštas“.

Parengė Laima Perminienė

Comments are closed.
Skip to content