Progimnazija įvertinta tarptautiniu STEM mokyklos ženkleliu
Progimnazija yra STEM School Label COMPETENT mokykla. Šis STEM mokyklos kokybės ženklas – STEAM veiklos progimnazijoje įvertinimas. Norėdami tapti STEAM tinklo nariais, sukūrėme mokyklos STEAM veiklos planą, savo STEM mokyklos profilį STEM mokyklos ženklo portale, susipažinome su kriterijais, kuriais apibūdinama STEM mokykla, sužinojome, kodėl reikalinga STEM mokyklos strategija, nagrinėjome kitų mokyklų pateiktus mokyklos patirties įrodymus ir atvejų analizes. STEM mokyklos ženklo portale viešinome progimnazijos patirties įrodymus ir atvejų analizes, kurie taip pat buvo viešai skelbiami kitiems „STEM School Label” platformos nariams. Pasiruošėme ir pateikėme mokyklos veiklos įsivertinimą.
Progimnazijos veiklos vertinimas orientuotas į pagrindines sritis: mokymasis, ugdymo programų pritaikymas, vertinimas, darbuotojų profesinis tobulėjimas, vadovavimas mokyklai ir mokyklos kultūra, ryšiai, mokyklos infrastruktūra.
Kokybės ženklą mokyklai suteikė Briuselio STEM School Label platforma. Plačiau: https://www.stemschoollabel.eu/about
Progimnazija taip pat įtraukta ir į Lietuvos STEAM mokyklų tinklą.
Informaciją paruošė mokytoja R.Balčiūnienė
* * * * *
Šiaulių Gegužių progimnazijos STEAM planas 2024 m.
* * * * *
2023-2024 m. m.
* * * * *
Informaciją atnaujino R. Balčiūnienė 2024-04-12
* * * * *
Robotikos varžybos „Saulės robotų mūšis 2024“
* * * * *
Tikslas: Skatinti tyrinėti, eksperementuoti su druska. Supažindinti mokinius su druskos kristalų auginimu.
Eksperimentas:
Kristaliniai kiaušiniai
Mokytoja A. Adomaitienė
* * * * *
Patyriminio ugdymo (STEAM) diena
2024 m. kovo 21 d. Gegužių progimnazijoje organizuota kultūrinė – pažintinė diena „Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena“. Ši diena yra skirta 1-8 klasių mokinių ugdymo veiklai, kai vedamos atviros pamokos miesto mokytojams, integruotos ir netradicinės pamokos. Patyriminis ugdymas – tai mokymasis iš patirties. Šio proceso metu iš tiesioginio patyrimo mokiniai įgyja žinių, įgūdžių ir suformuoja savo vertybes. STEAM – viena iš modernių mokymo krypčių, akcentuojanti įvairialypę mokymosi aplinką ir parodanti vaikui, kaip suderinti mokslą, meną, kūrybą ir visa tai taikyti kasdieniame gyvenime. STEAM mokymas: problemų sprendimu, tyrinėjimu (bandymais) ir projektais grindžiamas mokymas.
Paruošė mokytoja R. Balčiūnienė
STEAM diena plačiau…
* * * * *
STEAM eksperimentas „Vėjo jėgainės kūrimas“
2023 m. gruodžio 8 d. Gegužių progimnazijos 4b klasės mokiniai dalyvavo STEAM pamokoje „Vėjo jėgainės kūrimas“. Ar kada susimąstėme kiek daug darbų nudirba vėjas? Suvelia plaukus, išpusto medžių lapus, pakelia burias, padeda malūno sparnams suktis, vėjo energiją paverčia elektros energija… Mokiniai aiškinosi kas yra vėjo jėgainė? Tai didelis įrenginys, kuris naudojamas gauti energiją iš vėjo. Ji naudoja vėjo jėgas, kad sukurtų elektros energiją, kurią galime naudoti mūsų namuose. Vėjo jėgainė veikia dėl to, kad vėjas pučia propelerį, sukeldamas jo judėjimą. Šis judėjimas verčia specialų generatorių, kuris sukuria elektros energiją. Vaikai turėjo galimybę mažais žingsneliais keliauti į elektros pasaulį. Pamokos pabaigoje pristatė elektros grandinę ir sukūrė vėjo malūną. Veikla buvo naudinga, įdomi, turėjo mokiniai galimybę patirti pažinimo džiaugsmą.
4b klasės mokytoja A. Tupikė
* * * * *
Spalio 16 dieną 1a klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje veikloje „Nepažintas mikropasaulis: pamatyk nematomą“
Užsiėmimas vyko STEAM centre. Mus supantis pasaulis labai platus, pradedant nuo mūsų aplinkoje esančių objektų, baigiant beribe Visata. Visi mus supančio pasaulio objektai sudaryti iš mikro objektų – „mažų plytų“, sudarančių net pačią Visatą. Ar kada susimąstėte, kaip jos atrodo? Kaip pamatyti tai, kas nematoma? Norint įsiveržti į šią karalystę, reikalingi specialūs prietaisai. Veiklos metu mokiniai susipažins su mikroskopų sandara, jų rūšimis, mokysis naudotis mikroskopu, praktiškai gamins didinimo sistemą. Stebės mikropreparatus ir kitus objektus pro skirtingus mikroskopus, analizuos ir lygins skirtingais mikroskopais gautus vaizdus.
Mokytoja A.Adomaitienė
Plačiau… STEAM_1a
* * * * *
Projektas „Šok į tėvų klumpes“
Spalio 16 dieną, lankėmės Šiaulių akademijos STEAM centre. Gabrielės mama, Irma Glincerienė yra mokytoja metodininkė-edukatorė. Ji 1a kl. mokiniams vedė edukaciją „Paslaptingas elektros pasaulis“. Užsiėmimo metu vaikai ne tik daug išgirdo apie elektrą gamtoje, bet ir praktiškai išbandė įelektrinti kai kuriuos kūnus, kad jie trauktų smulkias daleles. Mokiniai sužinojo, kad vedant edukacijas, reikia labai daug žinoti ir mokėti tas žinias pritaikyti ir parodyti praktiškai.
1a kl. mokytoja A. Adomaitienė
Plačiau… Projektas-1a
* * * * *
Antrokai ir STEAM
Pirmosios pamokos 2d klasės mokiniams prasidėjo Didždvario gimnazijoje. Mokiniai dalyvavo STEAM Junior programoje. Šios programos tikslas skatinti pradinių klasių mokinių domėjimąsi gamtos ir tiksliaisiais mokslais. Vaikus pasitiko chemijos, biologijos ir fizikos mokytojai. Gimnazijos laboratorijose antrokai įgijo žinių apie magneto veikimo principus, jo stiprumą, pasigamino magnetą; susipažino su veidrodžio gamybos istorija, pasigamino veidrodį mėgintuvėlį; įgijo žinių apie ląstelės biologiją; pasigamino svogūno epidermio ir burnos epitelio ląstelių preparatus, juos tyrinėjo mikroskopu, palygino augalines ir gyvūnines ląsteles; susipažino su tirpalų gamyba, išsiaiškino spalvų maišymo principus ir pagamino spalvoto cukraus piramidę, suprato, kaip susidaro balta spalva, ką gali stiprus šviesos spindulys. Buvo sunku, bet laaaabai įdomu. Vaikai dėkingi mokytojoms už įdomias veiklas, naujus atradimus, pažintį su gamtos ir mokslo pasauliu.
Antrokų mokytoja Virginija
STEAM ir antrokai (foto)
* * * * *
Kas yra kubas?
2023 m. rugsėjo 5 d. Gegužių progimnazijos 4b klasės mokiniai dalyvavo STEAM pamokoje „Kas yra kubas?“. Mokiniai išsiaiškino, kad kubas yra ypatinga 3D figūra, panaši į dėžutę. Į darbo lapus surašė, kiek kubas turi sienų, briaunų, viršūnių. Mokėsi piešti kubą. Patyrinėjo ar yra kubų aplink mus. Apžiūrėjo cukraus gabaliuką, Rubiko kubą, žaidimo kauliukus. Stebėjo kubus naudojamus architektūroje. Susipažino su gatvės menininku Thank You X. Jo įkvėpti sukūrė bendrą kubų piešinį.
Veikla buvo naudinga, įdomi, turėjo mokiniai galimybę patirti pažinimo džiaugsmą.
A. Tupikė
nuotraukos
* * * * *
2022-2023 m. m.
* * * * *
Roboto anatomija
Gegužės 8, 10, 17 dienomis dvylika Šiaulių Gegužių progimnazijos 6b klasės mokinių dalyvavo STEAM patyriminėje veikloje „Roboto anatomija“ Šiaulių jaunųjų technikų centre.Užsiėmimų metu mokiniai sužinojo apie robotų, kompiuterių ir kitos technikos atsiradimo bei vystymosi istoriją, susipažino su dirbtinio intelekto galimais privalumais ir trūkumais. Smagu, kad užsiėmimų metu mokiniai įgijo ne tik teorinių žinių, bet ir atliko įvairias praktines, kūrybines užduotis. Metodai ir techninės priemonės, taikomos šioje STEAM programoje supažindino mokinius su darbo įgūdžiais, reikalingais inžinieriaus, projektuotojo, modeliuotojo bei produkto gamintojo profesijose. Veiklų metu buvo ugdomas mokinių kūrybiškumas, kritinis mąstymas, greitas bei tikslus sprendimų priėmimas, gebėjimas dirbti grupėje, viešojo kalbėjimo įgūdžiai, pristatant savo sukurtą produktą.Vaikai turėjo galimybę patys suprojektuoti, sumodeliuoti ir pasigaminti robotą iš įvairių pateiktų medžiagų (LEGO kaladėlių, medienos kaladėlių, vielos, varžtų, dažų), raktų pakabuką – robotuką, naudojant 3D rašiklį bei 3D spausdintuvu atsispausdinti SketchUp programa sumodeliuotą gaminį. Kiekvieno užsiėmimo mokiniai ne tik mokėsi generuoti idėjas, praktiškai apskaičiuoti būsimo gaminio techninius parametrus bei popieriaus lape atlikti brėžinius, bet ir vėliau savo gaminius pristatyti, įtikinti būsimą pirkėją, kad jo sukurtas robotas yra pats geriausias ir reikalingiausias šiandienos gyvenime. Taip gimė tokie genialūs vaikų robotai kaip „gėlių savaiminis laistytuvas“, „prieskonių barstytuvas“ ir net „namų darbų atlikėjas“ ar „robotas – rašiklis“.
Informaciją parengė 6b kl. auklėtoja Ingrida Kačinskienė
Plačiau… STEAM – 6b
* * * * *
Kaip įkurti laužą
Gegužės 15 dieną dvylika Šiaulių Gegužių progimnazijos 6b klasės mokinių dalyvavo STEAM patyriminėje veikloje, kurios metu susipažino su išgyvenimo gamtoje pradžiamoksliu, konkrečiai ugnies įkūrimu, laužo kūrenimu gamtoje bei saugiu elgesiu su ugnimi. Užsiėmimo pradžioje mokiniai prisiminė pagrindinius degimo, t.y. fizikinio – cheminio proceso elementus (deguonį, degiąją medžiagą bei uždegimo šaltinį), sužinojo laužų tipus ir jų ypatybes (kūginis laužas, šulininis laužas arba „Rąstinė trobelė“, piramidinis laužas).Vaikams buvo priminta, kaip svarbu nepamiršti saugumo kuriant laužą, nepalikti gamtoje rusenančios laužavietės. Praktinė užsiėmimo dalis vyko lauke, kur vaikai turėjo patys praktiškai sukrauti visų tipų mini laužavietes, naudojant eglės, beržo, alksnio ir uosio medieną bei praktiškai įsitikinti, kaip skirtingai dega skirtingas medžiagas naudojami bei skirtingai būdais sukrauti laužai.
Informaciją parengė 6b kl. auklėtoja Ingrida Kačinskienė
* * * * *
STEAM aktyviai. Penktokų mokslo labirintai
2023-05-18 5c kl. mokinių komanda svečiavosi „Juventos“ progimnazijoje ir dalyvavo respublikiniame 5 klasių mokinių konkurse – „STEAM aktyviai. Penktokų mokslo labirintai“. Konkurso tikslas – skatinti vaikų domėjimąsi inžinerija (robotika), gamta, istorija, matematika, lietuvių kalba, menais ir sportu. Mokiniai atliko įdomias ir įtraukiančias užduotis, aktyviai dalyvavo veiklose. Penktokai buvo apdovanoti diplpmu.
Socialinė pedagogė Indrė S. ir mokytoja Rasa B.
* * * * *
4a kl. mokiniai STEAM veiklose
3Dpasaulis
Kas sunkesnis?
STEAM_drugelis
* * * * *
Kaleidoskopas
2023 m. balandžio 24 d. Gegužių progimnazijos 3 b klasės mokiniai dalyvavo STEAM veikloje ,,Kaleidoskopas“.
Veiklos metu mokiniai stebėjo demonstracijas, kaip šviesa atsispindi nuo veidrodinio ir difuzinio paviršiaus. Atliko eksperimentą, kurio metu išsiaiškino, kad keičiant kampą tarp veidrodžių, gaunamas skirtingas atvaizdų skaičius ir suprato atvaizdų priklausomybę nuo kampo. Gautus rezultatus surašė į lentelę: jei kampas 90° – tai susidarys 3 atvaizdai, jei 60° kampas – tai susidarys 5 atvaizdai.
Tai žinodami, kad nuo veidrodžio atsispindi šviesa, galime kurti “magiškus” prietaisus: periskopus, kaleidoskopus, atšvaitus ir kt. Kaleidoskopas – vamzdelio pavidalo optinis prietaisas (žaislas), kurio viduje yra įvairiaspalviai stikliukai ir 3 išilginiai kampu sudėti veidrodžiai. Šviesa patenka per nuspalvintą popierių į vamzdį. Veidrodžiai atspindi šviesą. Kiekvienas vamzdžio kraštas taip pat atspindi tą šviesą, kurią atspindi ir kiti vamzdžio kraštai. Šie skirtingi atspindžiai sukuria įdomius spalvotos šviesos raštus. Mokiniai sukūrė kaleidoskopą.
3b klasės mokytoja A. Tupikė
Kaleidoskopas
* * * * *
Mineralai ir juvelyrika
2023 m. balandžio 18 d. Gegužių progimnazijos 3 b klasės mokiniai dalyvavo STEAM′uko veikloje ,,Mineralai ir juvelyrika“.
Susipažino su įvairiais mineralais, juos lygino ir tyrinėjo. Užpildė darbo lapą. Kas yra mineralas? Kaip matuojamas mineralų kietumas? Kaip vadinamas rečiausias mineralas žemėje? Sužinojo apie brangiųjų akmenų ketvertuką. Kalbėjo ir apie rubinus, ir apie smaragdus.
Smalsiai ir savarankiškai mikroskopu tyrinėjo laboratorijoje užaugintų ir natūraliai augaluose susiformavusių medžiagų kristalus. Sužinojo daugiau apie juvelyriką, sukūrė papuošalą.
3 b kl. mokytoja A. Tupikė
Mineralai ir juvelyrika
* * * * *
Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena
Kovo 21 d. Gegužių progimnazijoje buvo organizuota kultūrinė – pažintinė diena „Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena“. Ši diena yra skirta 1-8 klasių mokinių ugdymo veiklai, kai pamokos vedamos kitaip.
Patyriminis ugdymas – tai mokymasis iš patirties. Šio proceso metu iš tiesioginio patyrimo mokiniai įgyja žinių, įgūdžių ir suformuoja savo vertybes. STEAM – viena iš modernių mokymo krypčių, kur akcentuojanti įvairialypę mokymosi aplinką ir parodanti vaikui, kaip suderinti mokslą, meną, kūrybą ir visa tai taikyti kasdieniame gyvenime. STEAM mokymas: problemų sprendimu, tyrinėjimu (bandymais) ir projektais grindžiamas mokymas.
1-2 kl. mokinių veikla
3-4 kl. mokinių veikla
5-6 kl. mokinių veikla
7-8 kl. mokinių veikla
* * * * *
STEAM’uko veikla
2023 m. kovo 21 d. Gegužių progimnazijos 3 b klasės mokiniai dalyvavo STEAM′uko veiklose. Burnos ertmė, jos gleivinė, dantys, jų paviršius, dantenos yra puikiausia vieta gyventi ir daugintis įvairiausiems mikroorganizmams. Mokiniams laboratorijoje pavyko ištirti ,,Burnos mikroflorą“. Veikla buvo naudinga, informatyvi ir, kas svarbiausia, turėjo mokiniai galimybę patirti pažinimo džiaugsmą.
Mokytoja A. Tupikė
STEAM’uko veikla
* * * * *
3b klasė keliavo laiko mašina
3b klasė keliavo laiko mašina. Susipažinimo su seniausiais, įdomiausiais tiltais Lietuvoje ir pasaulyje. Sužinojo kaip atrodo akvedukas, pontoninis, arkinis, kabamasis, sijinis, pakeliamasis tiltas.
STEAM pamokoje mokiniams buvo pasiūlytas inžinierinis iššūkis – pastatyti tiltą per ,,upę“, kuris atlaikytų mašinėlę. Mokiniai statė tiltus iš LEGO. Jie tarėsi, stebėjo vienas kitą, statė ir vėl ardė, kol pastatė tvirtą ir gražų tiltą, kuris atlaikė mašinėles. Veikla vaikus labai įtraukė, sudomino ir skatino mąstyti, kurti, daryti išvadas, pristatyti savo tiltą.
3b klasės mokytoja A. Tupikė
3b klasė keliavo…
* * * * *
Šiaulių miesto ir rajono 6 klasių mokinių komandiniame konkurse „Mokslo maratonas: žemės drebėjimas“ I-a vieta
Gruodžio 7 d. 6a kl. (Džiugas Klimašauskas, Jonas Gineitis, Edas Jašelskis) ir 6c kl. (Mėta Rumbinaitė, Marta Galkinaitė, Matas Misevičius) mokinių komandos dalyvavo Šiaulių miesto ir rajono 6 klasių mokinių komandiniame konkurse „Mokslo maratonas: žemės drebėjimas“. Konkurso organizavo Šiaulių techninės kūrybos centras. Šis renginys yra tarptautinės STEAM konferencijos EdStart Šiauliai 2022 dalis. Konkurso tikslas – ugdyti mokinių kritinį mąstymą, išradingumą, kūrybiškumą, lavinti inžinerinius įgūdžius. Uždaviniai: skatinti mokinius domėtis STEAM mokslais, suteikti galimybę tarpdalykinei integracijai, padedant atskleisti įvairialypį pasaulio vaizdą, plėtoti komandinio darbo bei ugdyti inžinerinę kompetenciją, kritinį mąstymą, praktinės ir kūrybinės veiklos gebėjimus ir įgūdžius, suteikti įgūdžius derinti inžinerinius, technologinius, meninius, socialinius gebėjimus, kuriant darnią ir tvarią aplinką. Konkursas užtruko net 3 valandas: reikėjo pritaikyti savo žinias apie žemės drebėjimus statant pastatą, iš organizatorių pateiktų priemonių, pastatas turėjo atlaikyti žemės drebėjimą. Konstrukcija buvo išbandyta, siekiant nustatyti pastato atsparumą, imituojant žemės drebėjimą. Šaunu, kad 6c klasės komandos sukonstruotas pastatas atlaikė „žemės drebėjimą“ ir nesugriuvo, todėl gavo didžiausią taškų skaičių. Kita užduotis – iš lego kaladėlių reikėjo pastatyti aukščiausią dangoraižį ir aukštą pastatą, kuris išlaikytų žalią kiaušinį. 6c klasės komanda vėl surinko daug taškų. Paskutinė užduotis – protmūšis apie žemės drebėjimus. Susumavus visus taškus – 6c kl. komandai – 1 vieta. 6a kl. komandai taip pat neblogai sekėsi. Mokiniai buvo apdovanoti šauniais prizais ir smagiai nusiteikę grįžome namo. Dėkojame organizatoriams už puikų renginį!
Informaciją parengė mokytoja R.Balčiūnienė
* * * * *
Šiaulių miesto ir rajono 4 klasių mokinių komandinis konkursas „Mokslo maratonas: automobiliai“
Gruodžio 5 d. Šiaulių Gegužių progimnazijos ketvirtokų komanda: Tautvydas Stankus, Rytis Martišauskas, Viltautas Meškauskas, dalyvavo komandiniame konkurse „Mokslo maratonas: automobiliai“. Komanda turėjo atlikti 3 kūrybines užduotis: sukonstruoti Lego automobilio modelį; atlikti apsaugos automobiliui „Crash testą“ ir sudalyvaus protmūšyje. Mokiniai pasitelkę savo kritinį mąstymą, išradingumą, kūrybiškumą, inžinerinius įgūdžius, STEAM sugebėjimus, komandinio darbo pastangomis laimėjo III vietą tarp Šiaulių miesto ir rajono mokyklų.
Mokytoja Aušra Adomaitienė
* * * * *
Programa STEAM JUNIOR. „Misija: STEAM: kosminė odisėja“
Šiaulių Gegužių progimnazijos 4-ų klasių mokiniai spalio mėn. dalyvavo dešimtyje STEAM užsiėmimų Šiaulių techninės kūrybos centre – „Mąstome, kuriame, pristatome“.
Programą STEAM JUNIOR „Misija: STEAM: kosminė odisėja“ įvykdėme pilnai.
STEAM pamokoje „Astrobiologija. Gyvybė kosmose“ kūrėme robotus ir juos pristatėme komandoms. Antroje pamokoje „Simetrija gamtoje“ gaminome mandalas, kurios iškeliavo į parodą. Trečioji STEAM pamoka „Kam reikalingi tiltai?“, kūrėme tiltus, išbandėme jų stiprumą, pristatėme savo projektus kitiems mokiniams. Ketvirtoji pamoka „Ozobot robotukai“. Mokėmės programuoti robotukų kelią, surengėme lenktynes. Penktame STEAM užsiėmime „Robotų istorijos“ kūrėme savo robotukų paveikslus. Šešta užduotis „Bingo“. Reikėjo surasti daiktus pagal užuominą ir nepamesti draugų. Septinta užduotis „Dangoraižiai“. Darbas komandoje. Reikėjo pastatyti bokštą, kad jis nenuvirstų. Buvo nelengva, daug ginčų ir skirtingų nuomonių išsakymas „sudegino“ komandų laiką. Aštuntas STEAM užsiėmimas „Šampūno gamyba“. Įvairių kvapų pasaulis, medžiagų derinimas ir puikus rezultatas. 9-10 STEAM užsiėmimas buvo „Mėnulis“. Mokiniai gavo užduotį sukurti kosminį laivą, kuris galės nusileisti mėnulyje nesužeisdamas astronauto. Užduotis pavyko.
STEAM veikla baigėsi iššūkiu. Vaikai atsinešė kubiką rubiką. Vadovė Julija pasiūlė išbandyti savo protines jėgas dėliojant kubiką rubiką laikui. Benas Mendelis kubą sudėliojo per 1min.18s. Tai labai geras laikas. Žinoma, juk tobulėjimui ribų nėra!!!
Mokytoja Aušra Adomaitienė
Vaizdo įrašas
* * * * *
3b klasė keliavo animacijos laiko mašina
STEAM pamokoje – dirbtuvėse, mokiniai susipažino su animacijos istorija, išsiaiškino animacijos principus, piešė, karpė ir taikė jau paruoštus kadrus bei pasigamino istorinį animacijos prietaisą – zoetropą. Zoetropas buvo pagamintas iš antrinių žaliavų: senų kompaktinių diskų, kartono dėžės, nenaudojamų teptukų.
Šis gaminimo procesas iš trečiokų pareikalavo kruopštumo, susikaupimo, drąsos, kūrybiškumo. Galiausiai, sukdami optinį žaislą, iš ratu nupieštų paveikslėlių sekos pamatė judesio iliuziją. Mokiniai ne tik pamatė savo pieštą animacijos filmuką zoetrope, bet ir sužinojo, kaip sukurti panašios animacijos rezultatą kompiuteriu bei susipažino su kompiuterine animacijos kūrimo programa.
3b klasės mokytoja A. Tupikė
* * * * *
STEAM pamokėlė „Kitoks pasaulis“ – 3d klasė.
* * * * *
Spalio mėnesį 2a klasės mokiniai sėkmingai sudalyvavo respublikiniame ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo grupių, 1-4 klasių integruoto muzikos, dailės STEAM projekte „Garsiukų fiesta“. Mokiniai atliko ritmavimo žaidimą „Katinėlis su pele“. Bet, norint dalyvauti STEAM projekte, teko padirbėti. Padedami tėvelių, mokytojų, mokiniai pasigamino būgnus, barškučius, lietaus muzikos vamzdžius iš antrinių žaliavų. Buvo panaudoti plastikiniai buteliai, indeliai nuo čipsų, plastikiniai šaukštai.
Mokytojos A. Labanauskienė, V. Malinauskaitė.
Vaizdo įrašas
* * * * *
7b klasės mokiniai dalyvavo Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos STEAM programoje „Robotų programavimas“.
Vaizdo įrašas
* * * * *
2021-2022 m. m.
* * * * *
Tyrimas „Ką kalba medžiai“
Birželio 17 dieną Šiaulių Gegužių progimnazijos 6B klasės mokiniai, lydimi geografijos mokytojo M. Norbuto, atliko tyrimą „Ką kalba medžiai“.
Tyrimo tikslas buvo išmokti nustatyti skirtingais būdais lapuočių ir spygliuočių medžių amžių, taip pat aukštį, pasikartoti medžių rūšis, pasaulio kryptis ir medžių reikšmę.
Grupė mokinių savanorių naudodamiesi mokytojo duotomis formulėmis bei prietaisais mokyklos teritorijoje tyrė pasirinktus medžius. Medžių aukštį skaičiavo su matavimo rulete naudodamiesi formule – pasirinkto Mokinio ūgis padauginamas iš medžio šešėlio ilgio ir padalijamas iš mokinio šešėlio ilgio (visus skaičius verčiant metrais).
Lapuočių medžių amžių mokiniai nustatinėjo išmatavus medžio skersmenį 1,5 metro aukštyje ir naudojant tokią skaičiavimo formulę M=( /2 +/3) / 2, kur M – medžio amžius, – medžio skersmuo centimetrais išmatuotas 1,5 metro aukštyje.
Spygliuočių medžių amžius buvo apytikriai nustatomas pagal spygliuočio tarpšakių skaičių. Jei spygliuotyje yra trys tarpšakiai, pagal teoriją prie jų skaičiaus reikia pridėti 2-3 metus, vadinasi, spygliuočio amžius – apie 5-6 metai.
Nustatyti, kuria pasaulio kryptimi medis nutolęs nuo mokyklos pastato, buvo naudojamas kompasas.
Komandinėmis pastangomis mokiniai tarėsi ir spręsdami kiekvienos medžio rūšies naudą aplinkai ar žmonėms.
Tyrimo rezultatus mokiniai surašė į iš anksto jiems duotą tyrimo lentelę. Bandymas nustatyti medžių aukštį ir amžių, įvertinti jų reikšmę pavyko.
Informaciją parengė M.Norbutas
* * * * *
STEAM veikla 7 kl. mokiniams: akcija „Dovanok kelionės akimirką“ „Keliauti – tai tapti didesniu žmogumi“ (Antanas Poška)
Plačiau: https://fb.watch/f2Q8kPQojh/
* * * * *
STEAM JUNIOR programa „STEAM IR PROGRAMAVIMAS“
Ketvirtų klasių gamtamokslinio modulio „Gamtos akademija“ mokiniai lapkričio – sausio mėnesiais dalyvavo programoje „STEAM IR PROGRAMAVIMAS“. Programa aprėpė gamtos mokslus, matematiką, kūrybiškumą, inžineriją ir robotiką. Užsiėmimų metu mokiniai palietė visas šias sritis. Visos temos papildė ir integravo mokykloje mokomų dalykų turinį. Užsiėmimų metu vaikai kūrė žaidimą ,,IŠRŪŠIUOK“, susipažino su Micro: Bit kompiuteriukais, kūrė žingsniamatį, testavo jį, prisiminė, kas yra elektra ir šviesa, gamino ekologišką žibintuvėlį. Šie užsiėmimai padėjo vaikams išmokti elementarių programavimo įgūdžių, kurti įdomias programėles, įtvirtino gamtosaugines nuostatas, lavino kūrybiškumą.
Modulio mokytoja Virginija Miltinienė
* * * * *
2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – inžinerinės kūrybinės dirbtuvės
Lapkričio 17 d. 2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – inžinerinės kūrybinės dirbtuvės, valdomi modeliai, programavimas. Tikriausiai kiekvienas žmogus nors kartą yra stebėjęs Formulės 1 lenktynes. Tai vaikai užsiėmimo metu sužinojo viską apie mašinas, kurios dalyvauja lenktynėse, kokio svorio, konstrukcijos, kokį išvysto greitį. Užsiėmimo metu mokiniai buvo skatinami kūrybiškai mąstyti, kurti, konstruoti grupelėse mašiną skirtą lenktynėms, programuoti, nebijoti klysti, diskutuoti ir žinoma lenktyniauti su savo sukurta mašina.
A.Tupikė
* * * * *
2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – ,,Burnos skalavimo skysčio gaminimas“
Lapkričio 16 d. Gegužių progimnazijos 2b kl. mokiniams vyko STEAM veikla – ,,Burnos skalavimo skysčio gaminimas“. Užsiėmimo vadovas kartu su vaikais išsiaiškino, kokiomis priemonėmis reikia prižiūrėti dantukus, kokį maistą valgyti, kad dantys būtų sveiki ir gražūs. Po to visi pasigamino burnos skalavimo skystį ir praktiškai išbandė skalaudami savo dantukus. STEAM veikla per patyriminį ugdymą suteikė mokiniams galimybę mąstyti, kelti hipotezę, aktyviai tyrinėti ir eksperimentuoti.
A.Tupikė
* * * * *
6b klasės STEAM veiklos Didžvario gimnazijoje
Spalio mėnesį 6b klasės mokiniai dalyvavo STEAM veiklose Didždvario gimnazijoje. Mokiniai dalyvavo 10 valandų programoje „STEAM veiklos”.
Plačiau skaitykite čia: 6b klasės STEAM veiklos Didžvario gimnazijoje
* * * * *
Bandymas – eksperimentas ,,Miltiniai sniego seniai“
Priemonės: 3 stiklinės kvietinių miltų, 1 stiklinė vandens.
Eiga:
- Vanduo supilamas į miltus.
- Minkoma tešla, kol gaunamas glotnus kamuolys.
- Iš tešlos kamuolių lipdomi sniego seniai.
Rezultatas: mokiniai džiaugiasi nulipdytais miltiniais sniego seniais. Sužino, kad nuo mišinyje esančių produktų, taip pat nuo jų proporcijų, priklauso tešlos išvaizda. Kelias dienas stebi, kas vyksta, kai iš tešlos išgaruoja vanduo. Ji sukietėja, suskilinėja.
4a kl. mokytoja Ingrida Strelkauskienė
Vaizdo įrašas
* * * * *
STEAM LABORATORIJA
Šiaulių Gegužių progimnazijos 3-iokai dalyvavo STEAM JUNIOR programoje „STEAM LABORATORIJA“, kurią sudaro įvairios temos ir buvo išdėstomos per 4 užsiėmimus (kiekvieno trukmė 2,5 val.). Programa aprėpia gamtos mokslus, matematiką, kūrybiškumą, inžineriją ir robotiką. Tai yra visas STEAM kompleksas ir dar daugiau. Užsiėmimų metu Šiaulių Dainų progimnazijoje mokiniai palietė visas šias sritis. Visos temos papildo ir integruoja mokykloje mokomų dalykų turinį. Ši programa ne tik pramoga, bet ir smagus ir turiningas pamokų tęstinumas.
Pirmojo užsiėmimo metu vaikai sukūrė inžinerinę raketą, kurią sukurti reikėjo matematikos, inžinerijos ir gamtos mokslų žinių.
Antrojo užsiėmimo metu vaikai buvo supažindinti su elektra ir šviesa ir jų svarba, sukūrė inovatyvų gyvūnėlį ir sujungė elektros grandinę su LED lempute.
Trečiojo užsiėmimo metu vaikai susipažino su inžinerine Vex IQ robotika, iš Vex detalių sukūrė veikiantį suktuko modelį ir išbandė jį patys bei su draugais. Dalyvavo robotų mini varžybose. Vaikai kūrė inovatyvius avatarus.
Ketvirtojo užsiėmimo metu vaikai susipažino su įvairiomis cheminėmis medžiagomis ir jų savybėmis, sužinojo apie jų praktinį panaudojimą bei atliko tris eksperimentus. Sukūrė inovatyvius Kalėdinius atvirukus, dalyvavo interaktyvioje Kalėdinėje viktorinoje.
Informaciją parengė mokytoja A.Adomaitienė
* * * * *
Bandymas ,,Ar popierius liks sausas?“
Drėgną, niūrią rudens dieną (2021-11-16) Šiaulių Gegužių progimnazijos 4a klasės mokiniai dailės ir technologijos pamokose atliko bandymą ,,Ar popierius liks sausas?“, eksperimentą su maistiniais dažais, piešė piešinį ,,Vėlyvas ruduo“.
Eksperimentas su maistiniais dažais.
Rudens grožis atsispindi poezijoje, muzikoje ir mene. Mokiniai norėdami išgauti šaltos, lietingos rudens dienos foną, popieriaus lapą merkė į stiklinį indą su vandeniu, kuris buvo išmargintas maistiniais dažais. Ištraukę popieriaus lapą iš vandens, vaikai džiaugėsi gautu rezultatu – įvairiaspalviu fonu, ant kurio perkėlė savo pastebėjimus apie gamtos pokyčius.
Rezultatas: popierinė servetėlė liko sausa, nors buvo panardinta į vandenį. Taip atsitiko dėl stiklinėje buvusio oro. Kai stiklinė panardinama į vandenį, oras lieka stiklinėje ir išstumia vandenį, taip neleisdamas sušlapti popierinei servetėlei.
Mokytoja Ingrida S.
* * * * *
1-okai dalyvavo STEAM veiklose
Šiaulių Gegužių progimnazijos 1c klasės mokinukai dalyvavo STEAM programoje „LEGO laboratorija“, kurią organizavo Šiaulių Jaunųjų technikų centro vadovai. Vaikai susipažino su inžinerijos ypatumais – iš LEGO detalių konstravo spiralės formos trasą kamuoliukui riedėti ir įvairias kitas inžinerines konstrukcijas. Sužinojo, kokią vietą mūsų gyvenime užima robotai. Konstravo įvairiausius robotukus…
Mokytoja Edita
* * * * *
eTwinning projektas „I am learning the Children’s Rights Convention“
Šiaulių Gegužių progimnazijos 5d klasės mokinės Neila ir Urtė dalyvaudamos tarptautiniame eTwinning projekte „I am learning the Children’s Rights Convention“ atliko STEAM bandymą. Bandymo metu sužinojo, kad sumaišius kepimo miltelius ir actą gaunasi anglies dioksido dujos ir jos gali užgesinti ugnį.
Anglų k. mokytoja Vaida Daunienė
Vaizdo įrašas
* * * * *
KŪRYBINĖS STEAM DIRBTUVĖS FOTOSTUDIJOJE „STOP KADRAS“
„SUSTABDYTOS AKIMIRKOS: GROŽIS IR PROVOKACIJA“
Šiaulių Gegužių progimnazija dalyvauja Šiaulių miesto savivaldybės projekte „Puoškime miestą kartu…“, kurį vykdo VŠĮ „Šiaurės Lietuvos kolegija“ kartu su Šiaulių Gegužių progimnazijos ETHOS jaunimo klubu (7-8 kl. mokiniai). Kūrybinėje laboratorijoje, kuri vyko foto studijoje „Stop kadras“ (Varpo g.29) – 7-8 kl. mokiniai teoriškai ir praktiškai pagal STEAM metodiką – susipažino su fotografo, vizažistės, modelio profesijomis: atliko kūrybines užduotis, patys fotografavo, ugdė suvokimą, kad fotomenas puikus savęs ir kitų pažinimo būdas… Dėkingi kūrybinės STEAM veiklos vykdytojams: Ž.Malmigienei – MK Grožio akademijos vizažo specialistei, Aidai – fotomodeliui, O.Zazevičiui – foto studijos „Stop kadras“ fotografui.
Plačiau apie tai: STEAM DIRBTUVES
* * * * *
2020-2021 m. m.
PATYRIMINIO UGDYMO DIENA 2021-03-19
2021 m. kovo 19 d. Gegužių progimnazijoje vyko kultūrinė – pažintinė diena „Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena“. Ši diena yra skirta 1-8 klasių mokinių ugdymo veiklai, kai pamokos vedamos kitaip.
Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena – tai galimybė mokiniams ir mokytojams išsilaisvinti iš rutinos spaudžiančių rėmų ir pakilimas iš rūpesčių raisto į neaprėpiamą, visomis spalvomis ir idėjomis mirgantį žmogaus minčių pasaulį.
Projektinės, patyriminės ir meninės veiklos įvairovė pamokų metu moksleiviams padėjo turimas teorines žinias pritaikyti praktiškai. Per patyriminę veiklą gimsta originalios idėjos, įžvalgos. Mokiniai savo kūrybines idėjas galėjo įgyvendinti atlikdami įvairių sričių veiklas. O pasirinkimas išties buvo didelis!
Informaciją ruošė R.Žemaičiūnienė ir R.Balčiūnienė
Vaizdo įrašas